torsdag 28. januar 2010

Det fins ei trapp som går ned til ein kjellar...

Den e så trang at du må gå sidelengs. På veggen henge tjukt med bilde, av folk som har gått ned, men som ingen ser igjen...!


(bilde er hentet fra Google, og er ikke vår kjeller)

Får håpe dette ikke gjelder vår kjeller. Utdrag fra Kaizers Orchestras sang Resistansen der. Digger de!

Vi har altså en kjeller som er uinnredet. Den har jeg lyst å begynne på nå slik at vi får to soverom, kjellerstue og bod. Den fungerer nå som vedlagringsplass kombinert med lagring- og søppelplass. Vi har også et bad der, men det har vi ikke råd til å gjøre noe med nå. Poenget er at vi trenger gjesterom når mine foreldre kommer på besøk. Dette har vi i 2. etg. Men etterhvert som litla blir stor trenger vi et rom til henne også. Per dags dato har vi kun 3 soverom. Vi trenger flere!

Noe jeg ser mange andre bloggere ønsker seg og som jeg også har siklet på er dette Pinocchio-teppe fra Hay


Dette lille kule bordet DLM også fra Hay


Og disse knalltøffe knaggene fra Hay


(Alle bildene er hentet fra hayshop.dk)

Planen er at kjellerstuen skal bli en fargerik arena med blanding av gamle opppussede møbler, kanskje noen teakmøbler bare skal få være slik de er også, og mye farger. Knæsje farger! GLeder meg allerede til å innrede. Men kjenner jeg min økonomi rett, blir det langt fra mange designting der nede... =(
Ja ja noen har det, andre ikke...he he. =)

Nei nå er det leggetid! God natt alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Spennende med kjellerprosjekt - det blir sikkert kjempefint :)
    Noen har det - andre ikke, stemmer det! De fleste av oss kan jo ikke få alt på en gang, men det er jo veldig kjekt å drømme og å spare til noe man har virkelig lyst på da :)
    Teppet er avbildet hos meg også, liker det kjempegodt!
    Knaggene har jeg ikke sett før, de var skikkelig kule!
    Ha en fin fredag! :)
    PS: gG vips der hadde jeg Kaizers på hjernen ;)

    SvarSlett
  2. Hay har mye flott!!! Eier ingenting derfra enda, men flere ting står på ønskelista:) Skulle gjerne hatt dlm-bordet (selv om jeg ikke vet hvor jeg skulle plasser det). Også har de mange flotte sofaputer!

    SvarSlett
  3. DLM-bordet er ikke det dyreste, iallefall ikke det minste, så dette er noe jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe. Hadde tenkt å ha det ved siden av Eames-gyngestolen, men så passa jo skuffeordningen fra Kartell så godt der, så vi får se om jeg finner en plass i kjelleren etterhvert. =)

    SvarSlett
  4. blir bra med ny kjellar, sei i fra når den e ferdig så kan eg komma på innvielsesfesten:)

    ørjan

    SvarSlett
  5. Du må berre bygga den først =)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails