tirsdag 19. januar 2010

Litt mer sying

Jeg og mamma tok oss en dagstur til Stoff og Stil i Bergen. Der ble det storhandling av stoff, og da vi kom hjem sydde vi en heldress i velour sammen.



Ellers har jeg sydd en hettegenser til lille prinsessa.


Dagen før vi reiste hjem på juleferie, fant jeg ut at jeg måtte sy bukse og genser til storebror. Den som ble sittende å sy til halv to på natta, det var meg! Sta som jeg er skulle jeg bli ferdig slik at han kunne reise med de nye klærne på seg. De er allerede godt brukt og fargene er litt falmede. Spesielt var grønnfargen på lommene på dongeribuksa mye skarpere og klarere før.






Det var litt av det jeg har sydd til nå. Blir vel en stund til neste plagg kommer. Vi får se...

2 kommentarer:

  1. Så flink du er å sy!!!
    Jeg prøvde meg også på å sy barneklær for et par år siden.
    Mamman min har alltid sydd mye, og vi sydde litt ei helg jeg var hos de. Dvs. hun sydde og jeg assisterte:) Jeg har en tendens til å tro at mye av det jeg prøver skal bli min store interesser fremover, så jeg gikk til innkjøp av symaskin og stoff... Stoffet ligger i ei skuff og symaskinen har kun vært brukt en gang etterpå. Da mamman min skulle sy opp noen gardiner for meg:)
    Må vel innse at jeg ikke er noen syerske:)

    SvarSlett
  2. Takk, men jeg har nok enda mye å lære. He he jeg er nok litt lik deg der, og innkjøp av utstyr er jo viktig...så blir det gjerne liggende. Mamma vil at jeg skal begynne å strikke også, men der kommer nok jeg til kort. Ikke syns jeg det er kjekt og ikke får jeg det fint til heller...kan heller lære meg å hekle.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails