tirsdag 13. april 2010

Glimt av kjøkkenkrok og kakebaking.

Her er et lite glimt av en del av kjøkkenet vårt.


 Anlegget vårt kjøpte vi for penger vi fikk til jul. Veldig fornøyd. Og det kommer kanskje et eget innlegg om det en annen gang. Det heter Sonoro, og er et veldig godt alternativ til Tivoli-radioen. Vi har Tivolien på badet, men på kjøkkenet ville jeg også ha cd-spiller. Veldig greit med cd-spiller når en vil spille julecd'er under julebaksten, og sånn ellers når en har go-cd'er en vil høre. Så skader det vel heller ikke at det har vunnet pris for god design ;)

I dag har jeg bakt litt sånn i tilfelle det kommer folk innom meg i morgen...
Jeg har ikke invitert til noe selskap. Har vel ikke gjort det de siste 5 årene når jeg tenker meg om. he he
Uansett skal de som evt. kommer få noe å bite i. Så da har jeg laget noen muffins og en gulrotkake.


Skulle nesten tro at det var ei jente på 4 år som hadde bursdag om en skal dømme utfra pynten på muffinsene...hehe



Så gleder jeg meg til gulrotkaka skal sprettes!
 Denne er virkelig god og jeg skal dele oppskrifta med dere.

Gulrotkake
4 egg
4 dl sukker
4 dl mel
2 ts natron
2 ts kanel
2 ts vaniljesukker
2 dl olje
6 dl revne gulrøtter

Glasur:
1 pk philadelphiaost
6 dl melis
2 ts vaniljesukker

Visp egg og sukker til eggedosis. Ha så det tørre i og rør inn olje og de raspede gulrøttene.
Stek på 180 grader i 45-60 min. Prøv deg litt frem.
Glasuren røres sammen til en myk krem og fordeles på kaken.

1 kommentar:

  1. Gratulerer!!!:)Så fine kaker du har laget!!fikk lyst på:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails