søndag 9. mai 2010

Lørdagsjobbing ute!

Da har vi vært en liten gjeng som har jobba ute i helga. Jeg har blandet sement, støpt, gravd, handlet planter, plantet, ammet og lagd mat. Ganske så sliten da kvelden kom. Men fy søren jeg føler vi har fått gjort masse. Veldig fornøyd!

Oppstammet Potetplante

Nye busker er komt i jorda. Blant annet Kristorn, Thuja, Laurbærhegg og noen andre jeg ikke vet navnet på.. ;)

Støpt kant av kubbemursteiner slik at vi kan plante i skråningen uten at jorda renner ut på veien.

Jeg er veldig glad i kristorn så det er nok planten som vil gå mest igjen i "hekken" vi skal plante. Egentlig så heter det vel gjerne ikke hekk, da vi ikke skal ha bare en sort plante, men mange forskjellige planter for å få litt mer variert beplantning og for å få litt spill i farger.

Så har jeg gått til innkjøp av blomsterkasser. Disse skal stå på terrassen, og jeg gleder meg til å plante i de når terrassen er blitt støpt! Takk for tips Avdelingen!

Ha en flott og solrik Søndag!

4 kommentarer:

  1. Herlighet, så effektive dere er!!
    Vi skulle ha en skikkelig hagedag i går! Begynte med at mannen sov litt lenger enn planlagt...
    Da vi kom ut var naboene på terrassen, og Mathias ville jo bort og leke. Så skulle de sette opp et reilestativ , og Eirk ville jo hjelpe...
    Så grillet de pølser og spurte om vi ville ha:)
    Ja, og så var det dugnad i gata.. hihi:)
    Ja, ja. Jeg fikk nå spadd såpass mye at jeg har gangsperr i dag. Sier vel mer om formen min enn hvor mye som ble gjort:)
    Nok om oss!

    Du - de plantekassene var RÅLEKRE!!!! Jeg vil også ha!!! Fortell, fortell!!!!

    SvarSlett
  2. Takk for koselige ord og god info!
    Må nok ta med bilen på en bytur snart! For slike krukker VIL jeg ha!!!
    Er det lov å spørre om pris?
    (Så vet jeg hvor mange jeg kan planlegge å ta med meg hjem:))
    Hva er de laget av da? Så solide og gode ut!

    Trenger forsåvidt noe å ha oppi også:)
    Planlegger jo gress og bambus, men har liksom ikke kommet over noen butikker med godt utvalg enda.

    Nei, nå må vel middagen gjøres klar!
    Ha en fin ettermiddag!:)

    SvarSlett
  3. Fine krukkene :)
    Jeg kan svare Livet på landet jeg også. Den lange lave tror jeg kostet tusen i fjor og de kan kjøpes hos Brynes plantesenter på Jåttå.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails